Nej, Nej och Ja

I torsdags tog jag första cykelturen till min VFU och jag lyckades ta mig dit efter några omvägar. Men morgonen där hemma var definitivt inte lyckad då jag av en stressad anledning sätter mig på den nya tv:bänken som jag inte börjat använda än. Krasch" sa det på ett ögobblick och ena skivan som håller upp tv bänken slits av från alla skruvar. Ja, det var nog det som gjorde att tankarna snurrade och gjorde så att jag cyklade fel, men ändå så att jag var ursinnig till att trampa med full fart för att inte komma för sent.
 
Jag vet inte om det går att rädda bänken men jag bankade in skivan igen så att det ser ok ut. Men aldrig att jag sätter min TV där förrän jag limmat och donat så att allt sitter ordentligt. Phu! Vad trött man kan bli på sig själv ibland.
 
Mina jackor från bubbleroom.com kom även i veckan och jag är tyvärr inte nöjd med någon av de två. Jackorna är inte alls min stil som jag trodde och jag tycker inte att jackorna var i så bra kvalite. Dragkedjan krånglar med att det inte går att dra upp eller ner den smidigt, utan det hackar. Luvan är liten och är inte i min smak och lädersnöret som är i midjan på jackan (som man kan dra i för att framhäva midjan) fungerar enligt mig inte alls, då snöret på båda sidorna inte smidigt drar ihop jackan så att det blir fina väck, utan snöret verkar endast vara till för att knyta en fin rosett fram eller om man bara vill att det ska hänga löst. Jackans tyg gör det svårt för snöret att dras åt för att det ska bli fina väck på sidorna av jackan eller bak på jackan; om det nu är menat att det ska gå att få en fin midja utan att tyget på jackan ska "överlappa" varandra där man knyter snöret. Det går att dra åt jackan i midjan, men det är en väldans kamp.
 
För att tillägga trodde jag även att den blå jackan skulle vara mer blå än vad den är, för mig är den svart och inte blå. Jackorna ska iaf skickas tillbaka och jag har varit nere på stan de senaste dagarna för att hitta en annan, och där var det antingen slut på modellerna eller storlekarna, typiskt. Men jaja, det får jag skylla mig själv för som söker jackor rätt så sent in på våren. MEN jag hitta en modell tillslut! dock är den slut i Umeå, men då är det så tur att man växt upp i Stockholm där sortimenten är större och att jag har kontakter där. Så nu är en jacka påväg upp! Jaa!
 
Jackan jag köpt nu är av modell "Lilja" och jag kan tyvärr inte hitta en bild på den men det kommer. Jag kan bjuda på lite bilder med jackorna som jag inte är nöjd över och såklart tv:bänken. Jag har jag suttit och pluggat på inlämningar och då brukar jag alltid ha på mig mina mjukisbrallor, så det är vad jag har på bilden om ni funderar kring klädseln. Mjukisbrallor, okammat hår och stök är vad som gäller när jag studerar! Nu ska jag fortsätta med plugget, tjao!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 


» Ida

Hejsan! Fin blogg :) Har du Instagram?

Svar: Hej Ida. Nej, jag har inte Instagram men det är något jag funderar på att skaffa. Om jag gör det så länkar jag mitt Instagram till bloggen :)
Amanda Andersson

2015-05-03 // 20:09:52

Hejhej. Ett tips att skriva om kan vara en lista på information om dig själv :) massor av andra bloggar som gör det, till exempel vad din familj består av, om du har husdjur eller har haft husdjur, vad de hette, favoritlag, något du alltid velat göra, favoritbil ect :)

Svar: Tack för tipset! Men jag skriver lite som det kommer, beroende på hur jag mår och vad som händer. Så stanna kvar om du vill veta mer :) Om det är något speciellt som du undrar över är det bara att fråga, jag svarar gärna.
Amanda Andersson

2015-05-04 // 00:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback