Husdjur

Jag har fått en förfrågan här på bloggen om jag är en djurmänniska eller inte och om jag haft något/några husdjur. Jo, jag gillar djur och jag har haft katt, hamster och marsvin. Mitt första husdjur var en bondkatt som fick heta Lobban och hon var familjens diamant, en riktigt mysig snäll ute/inne katt. När jag var nio år fick jag en hamster som jag namngav till Olivia. Den hamstern var helt tvärt emot Lobban och bet allt som kom i närheten. 
 
När jag var omkring 14 år köpte jag och min lillebror varsitt marsvin från min mors väninna som var uppfödare. Lillbrorsan valde en av rasen "Teddy" och jag en "Rex" och de var halvsyskon. Mitt marsvin fick heta Nessi, från Loch ness-odjuret eftersom jag tyckte att havsmonstret var så cool, medan brorsans marsvin fick heta DJ (uttalas som en discjockey) på grund av att DJ hade vit päls förutom runt ena ögat och örat på ena sidan som var svart. Både jag och brorsan tyckte att riktiga DJ:s var det coolaste som fanns just då och marsvinet såg så cool ut, så namnet DJ passade utmärkt. Jag lärde dem små coolingarna att frivilligt komma när man "ropade" och jag fick dom att gå upp i min hand genom att lägga händerna som en skål framför en.
 
Nu i dagsläget har jag inga djur och jag kommer nog inte skaffa några heller, inte av den mindre sorten i alla fall. Av erfarenhet av smådjur tycker jag inte om att de ska vara inlåsta i en bur och jag skulle inte ha tid för att göra rent den heller, vilket jag gjorde minst varannan dag när jag hade marsvinen.
 
Jag är mer en hundmänniska än en kattmänniska men jag gillar båda. Hästar däremot är jag rädd för och jag håller mig gärna borta från dem. Sedan om jag ska ha något husdjur skulle det vara när jag bor med någon, inte själv. Jag har inte någon speciell favorit hundras eller kattras utan jag blir nog förälskad i varje djur som har en personlighet. Hundar får gärna vara stora, inga problem där inte. Om jag skulle skaffa en eller flera husdjur så skulle säkert mina nya familjemedlemmar kunna heta Nisse, Simba, Milo, Remus? Fast jag kan omöjligt bestämma något namn nu i förväg, namnet kommer efter deras personlighet.
 

Här är en bild på DJ (vit) och Nessi (brun).
 
 
 
 
 
 


Supersöta!

2015-05-07 // 22:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback