Glass!

Nu har jag fått tag i SIA's kakdegsglass som kom ut i sortiment för drygt en månad sedan. Jag har kollat i frysdisken varje gång jag handlat men glassen har varit slut varje gång, men nu så är den köpt! kakdegsglassen är självklart taget från Ben&Jerrys glass idé "CookieDough" och jag är nyfiken på om SIA glass smakar likadant.
 
Det visar sig att det märks att SIA glassen är en gräddglass i jämfört med Ben&Jerrys CookieDough som inte är det, men bådas kakdeg smakar precis likadant. Dock ser SIA's kakdeg ut som små pellets i skillnad mot Ben&Jerrys kakdeg som är som stora runda bollar. Pellets formen på kakdegen tycker jag ser lite konstigt ut och jag tycker också att SIA's glass inte har tillräckligt med kakdeg i sig.
 
En hel Ben&Jerry glass kan jag lätta trycka i mig en mysig filmkväll, men av någon anledning blir jag less på SIA's kakdegsglass rätt fort. Det kan nog ha med gräddglassen att göra? I helhet är SIA's kakdegsglass helt OK och är helt klart prisvärd. I jämförelse med Ben&jerry glass som kostar 50:-, så kostar SIA´s kakdegsglass bara 15:-
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback