Tankar och filmer

Igår i lördags fick jag en förfrågan av mitt ex om jag ville gå på bio och se den nya Avengers som kommit ut. Som sagt är vi inte tillsammans längre men vi är fortfarande vänner. "Ja men det kan vi väl göra!" sa jag och så åkte vi ner på stan och åt en glass innan vi begav oss till biografen. Ja, det kändes rätt konstigt erkänner jag nu, men ändå rätt skönt att vi ändå kan göra något tillsammans utan att det blir obehagligt eller helskumt. Vi bor ju fortfarande tillsammans tills i slutet av juni, då hans hyreskontrakt upphör, och då känner jag att det bör finnas en god balans mellan oss så att vi rent av klarar att bo tillsammans till sommaren.
 
Det är svårt att förklara, men för min del känns det som att vi båda har (ok, mest min del) börjat acceptera och inse de goda i att vi inte är ihop längre och att det kommer att ordna sig, ja nu känner jag att man kan stå på fötterna igen och gå vidare.
 
Som sagt kollade vi på den nya Avengers - Age of Ultron" och jag hade redan innan en tanke om att den inte skulle va bra. Och det hade jag rätt i. Filmen hade mycket action och är bra gjord animerat, men man märker ju att filmen gjordes i hast för att få in mer pengar. Sen tycker jag att filmen spretar sig för mycket och man blir förvirrad över vad man ska "fokusera" på, eller så är det att man fick för lite information om de olika "side stories" som kom upp under filmen som gör det förvirrande och tråkigt. Sen att det helt plötsligt är med två nya karaktärer i filmen gör det inte bättre,.. eller är det så i böckerna/serierna? ingen aning. Sammanfattat är den sevänlig men det räcker att se filmen en gång.
 
Idag fick jag tips av min bror att se filmen "Whiplash" som är en musikalisk dramafilm. Nu menar jag inte att det är en musikalfilm där folk sjunger utan det handlar om rytm och musik. Den här filmen handlar om en ung kille som är jazztrummis och studerar på en musikalskola i New York och han kommer in i en klass där skolans skräckinjagande jazzlärare jobbar. Det är som sagt inte en komedifilm utan det är en rätt så mörk film och jag gillar den starkt. Filmens karraktär påminner om filmen "Black Swan" och jag rekommenderar er att se den om ni gillar jazz. Dock tycker jag inte att filmen är ett mästerverk men den är helt klart sevärd och gärna flera gånger om.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback