Besök av Sveriges Radio

Under påskveckan var jag på klubben som är fritidshem för de äldre barnen. Atmosfären där var helt annorlunda än på det andra fritidshemmet för de yngre och jag erkänner att det var rätt skrämmande första dagen. Jag har märkt att det är stor skillnad på att jobba med äldre och yngre barn men det är helt klart kul att jobba med bägge åldrarna. jag kom in i gruppen redan efter andra dagen och inte nog med det så har jag fått till en bra relation till alla barn som jag träffade där, helt otroligt. 
 
Sen har jag nog aldrig varit med om ett tillfälle där en person från radion kommer fram och vill intervjua en. Klubben har någon eller några gånger innan fått besök från Sveriges Radio men gud så häftigt tycker jag det ändå är. Jag själv ville inte bli intervjuad men många barn ville det och även en del personal. Extra kul var det när jag satt och tittade på när en från personalen och ett barn spelade schack och att mannen från Sveriges Radio helt plötsligt kommer fram och vill prata live me dem. Nu satt jag bara och lyssnade men det var ändå rätt pirrigt, för tänk om mannen från Sveriges Radio frågade mig något live? då är jag nästan tvungen att svara,,, nej usch, tur att det inte hände haha. De barn som ville och blev intervjuade fick sen en mössa och en godisask.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback